Hz. Ali (a.s) Buyurdu ki:

B├╝y├╝klere kar┼č─▒ sayg─▒l─▒ olun ki ├žocuklar da size kar┼č─▒ sayg─▒l─▒ olsunlar.
Hz. Ali -
Ehl-i Beyt G├╝nahlardan Masumdur PDF Yazd─▒r e-Posta
Ender Da─č taraf─▒ndan yaz─▒ld─▒.   

Allah (cc) KuranÔÇÖ─▒ KerimÔÇÖde Ehlibeyti t├╝m g├╝nahlardan masum k─▒lm─▒┼čt─▒r.┬á "Allah, ancak ve ancak siz Ehlibeyt'ten her t├╝rl├╝ ├žirkinli─či defetmeyi ve sizi tertemiz k─▒lmay─▒ diler." (Ahzab 33) KuranÔÇÖ─▒ KerimÔÇÖde ki bu ayet EhlibeytÔÇÖin tamamen g├╝nahlardan masum olduklar─▒na delildir. Baz─▒ kesimler EhlibeytÔÇÖi bizim gibi be┼čer olarak kabul edip onlar─▒n hata yap─▒p g├╝nah i┼čleyebileceklerine inanmaktad─▒r. Biz Aleviler kesinlikle ba┼čta Hz. Muhammed (s) olmak ├╝zere Hz. Fat─▒ma (a.s) ve on iki imamlar (a.s.a)ÔÇÖin t├╝m├╝n├╝n g├╝nahlardan masum olduklar─▒na inan─▒r─▒z. Dedi─čimiz gibi bir kesim, peygamberin bile g├╝nah i┼čleyebilece─čine inanmaktad─▒r. Oysaki KuranÔÇÖ─▒ KerimÔÇÖin baz─▒ ayetlerini g├Ârmezden gelen bu ki┼čiler MuaviyeÔÇÖnin siyasetini g├╝tmektedir. Peygamberimiz hakk─▒nda Allah (cc) ┼č├Âyle buyurmaktad─▒r: ÔÇť batt─▒─č─▒ zaman y─▒ld─▒za and olsun ki, arkada┼č─▒n─▒z (Muhammed) sapmad─▒ ve bat─▒la inanmad─▒; o arzusuna g├Âre konu┼čmaz.ÔÇŁ( Necm 1-3) Arzusuna g├Âre konu┼čmayan peygamber, ayetin devam─▒nda bak─▒n nas─▒l konu┼čmakta: ÔÇťo (bildirdikleri) vahyedilenden ba┼čkas─▒ de─čildir.ÔÇŁ (Necm 4)

Konu┼čtu─ču her ┼čey vahiy (1) olan peygamberin hata yapt─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nmek b├╝y├╝k bir iftirad─▒r.

Muaviye d├Âneminde uydurulan bir s├╝r├╝ hadis nedeniyle ehlis├╝nnet inanc─▒nda b├Âyle bir d├╝┼č├╝nce hakimdir. Oysaki bu ayeti kerime peygamberin t├╝m s├Âzlerinin vahiy oldu─čunu kan─▒tlamaktad─▒r. Zaten g├╝nah i┼čleyebilecek birinin peygamber olmas─▒ d├╝┼č├╝n├╝lemez.

┼×imdi ilk ayete, Ahzab suresini 33. ayetine d├Ânelim.Bu ayette Allah (cc) Ehlibeyti t├╝m g├╝nahlardan ve pisliklerden ar─▒nd─▒rmak istemi┼čtir. Bu, Allah (cc)ÔÇÖnin yapmak istedi─či ┼čeydir ve yarat─▒c─▒n─▒n yapmak istedi─či ┼čey zaten olmu┼čtur. ÔÇťinneme emruhu ─░ze erde ┼čey en en yekule lehu k├╝n feye k├╝nÔÇŁ (OÔÇÖnun emri, bir ┼čeyi diledi─či zaman, ona ancak ÔÇťOlÔÇŁ demesinden ibarettir. O da oluverir.) (Yasin 82) Bu Allah (cc)ÔÇÖnin iradesidir. Yarat─▒c─▒n─▒n iradesi ┼ču an mevcuttur. O bir ┼čeyin olmas─▒n─▒ istemi┼čse o ┼čey zaten olmu┼čtur.
ÔÇť Savvan bin Yahya ┼č├Âyle rivayet etmi┼čti: EbuÔÇÖl Hasan (Ali b. Musa) (as)ÔÇÖa dedim ki: Bana AllahÔÇÖ─▒n irade etmesiyle kullar─▒n irade etmesinin anlam─▒n─▒ anlat. Buyurdu ki: kullar─▒n iradesi, kalple ger├žekle┼čen dileme ve bundan sonra tezah├╝r eden fiildir. AllahÔÇÖ─▒n iradesi ise bir ┼čeyi meydana getirmesidir, ba┼čka de─čil. ├ç├╝nk├╝ Allah d├╝┼č├╝nmez, yeltenmez ve tefekk├╝r etmez. Bu s─▒fatlar a├ž─▒s─▒ndan olumsuzlan─▒r, (nefyedilir) bunlar kullar─▒n s─▒fatlar─▒d─▒r. Dolay─▒s─▒yla AllahÔÇÖ─▒n iradesi fiildir, bundan ba┼čka bir ┼čey de─čildir. Bir ┼čeye laf─▒zs─▒z, dil ile konu┼čmas─▒z, yeltenmesiz ve tefekk├╝rs├╝z ÔÇťolÔÇŁ der, o da oluverir. Bu olu┼čun keyfiyeti olmaz.. Nitekim AllahÔÇÖ─▒n keyfiyeti yoktur.ÔÇŁ
E─čer yarat─▒c─▒ onlar─▒ tertemiz k─▒lmak istemi┼čse; tertemiz k─▒lm─▒┼č, yarat─▒c─▒n─▒n iradesi olmu┼čtur. Bunu bir kesim kabul etmese de yarat─▒c─▒ EhlibeytÔÇÖi pak ve tertemiz yarat─▒p, g├╝nahlardan masum k─▒lm─▒┼čt─▒r. Nitekim ehlis├╝nnet kitaplar─▒n─▒ inceledi─čimizde kar┼č─▒m─▒za ├ž─▒kan hadisler, bu inanc─▒m─▒z─▒ kan─▒tlamaktad─▒r:┬á┬á ─░mam AliÔÇÖden naklen Resulullah (saa) ┼č├Âyle buyurdu:┬á ÔÇťAllah biz EhlibeytÔÇÖ i, zahir ve batin her t├╝r ├žirkinlikten (g├╝nahtan) temizledi ve ar─▒nd─▒rd─▒.ÔÇŁ (2)

Tathir ayeti(Ahzap 33), Ehlibeyt'ten; g├╝nah ve hatalardan ibaret olan her t├╝rl├╝ k├Ât├╝l├╝k ve ├žirkinli─či gidermeyi gerektiriyor; ├ž├╝nk├╝ en g├╝├žl├╝ hasr edat─▒ olan "innema" kelimesiyle temizlenme ve her t├╝rl├╝ k├Ât├╝l├╝─č├╝ giderme iradesini belirtiyor.

Zemah┼čeri diyor ki: G├╝nahtan temizlenme ondan m├╝nezzeh k─▒lmakt─▒r. (3)

Râzi diyor ki: -Tathir ayetindeki "li yuzhibe enkum'ur rics", yani sizden günahları defetmeyi diler. (4)

Ve yine kendi senediyle Said b. Kutade'den ┼č├Âyle rivayet ediyor: "Allah, ancak ve ancak siz Ehlibeyt'ten her t├╝rl├╝ ├žirkinli─či defetmeyi ve sizi tertemiz k─▒lmay─▒ diler" ayetindekiler, Allah'─▒n kendilerini her t├╝rl├╝ k├Ât├╝l├╝kten temizleyip rahmetine has k─▒ld─▒─č─▒ bir Ehlibeyt'tir. (5)

─░bn-i Atiyye'nin ┼č├Âyle dedi─či rivayet edilir: -Tathir ayetinde ge├žen- rics; g├╝nah, azap, necisler ve noksanl─▒klar i├žin kullan─▒lan bir isimdir; Allah b├╝t├╝n bunlar─▒ Ehlibeyt'ten gidermi┼čtir. (6)

Dolay─▒s─▒yla, Tathir ayeti, bu ileri gelenlerin a├ž─▒klamalar─▒ gere─čince Ehlibeyt'in masumiyetini, Allah Teala'n─▒n onlardan g├╝nahlar─▒ ve hatalar─▒ giderdi─čini ve her t├╝rl├╝ g├╝nahtan temizledi─čini kan─▒tlamaktad─▒r.


- - - - - - - -

1-Vahiy:Din inan─▒┼č─▒na g├Âre bir d├╝┼č├╝ncenin ya da bir buyru─čun tanr─▒ taraf─▒ndan peygambere bildirilmesi, i├žine do─čdurulmas─▒.

2 -Yenabiul mevedde (Sayfa: 244)

3 - Esas-ul Bela─čat - Zemah┼čer├«- "tuhr" k├Âk├╝, Beyrut-Dar-ul Fikr bas─▒m─▒.

4 - Tefsir-ul Kebir, c.25, s.29.

5 - Tefsir-ut Taberi; c.22, s.5.

6 - el-Muharrer-ul Veciz fi Tefsir-il Kitab-il Aziz -İbn-i Atiyye-i Endulusî, c.13, s. 72, Miknas'ta Meclis-i İlmi incelemesi. 4,5,6: Tahrim Suresi, 4. ayet.



Comments (0)

 

Kitap

Bu Kitab─▒ Okudunuz mu?
Reklam
"─░slamiyetin ├ľz├╝ Ger├žek Alevilik" bu kitap Alevili─čin ne oldu─čunu, nas─▒l bir inan├ž oldu─čunu, k─▒sa ve ├Âz bir ┼čekilde anlatacak ve Alevi karde┼člerimizin kendi inan├žlar─▒n─▒ anlamalar─▒na yard─▒mc─▒ olacakt─▒r.

Facebookta Payla┼č

Sayfay─▒ Facebookta Payla┼č─▒n

Arkada┼č─▒na Tavsiye Et

Aleviyyun.com © 2009 Arap Alevi Bilgilendirme Sitesi